Friday, November 20, 2009

Perubahan

Memandangkan konsentrasi politik semasa tanah air lebih berkisarkan politik nasional, saya mengambil keputusan untuk tidak menulis posting yang mengkritik umno taiping atau kepimpinan umno taiping.

Baru baru ini ada saya menghadiri walaupun tidak dijemput ke sekolah menengah Hua Lian, Jamuan makan malam walaupun saya tidak makan hanya mendengar ceramah yang datangnya dari Nijar Zamaluddin (menteri besar yang tidak sah) dan Lim kit malam, turut hadir Speaker negeri Selangor daripada DAP

Saya mendapat jemputan terus daripada YB yee Pokok Assam (DAP), walaupun dijemput saya melewatkan diri ke majlis atas sebab sebab tertentu, hanya hadir ketika nijar menghabiskan ceramah di hadapan lebih kurang 1500 yang hadir sambil mabuk apabila majlis tersebut dihidangkan dengan minuman keras.

Dalam ceramah politik DAP yang disampaikan oleh Lim kit malam , dengan menggunakan bahasa rojak nya sekejap cina sekejap melayu campur ingeris, apa yang menarik perhatian saya pada masa itu ialah apabila lim berkata "we are ready with bibles translated in malay about 10000 copies and using Allah in it as God" there is nothing wrong prefering Allah as god in the Translated Bible, and we going to distribute to all" tapi masa ni nijar bangang telahpun berambus dari dewan tersebut.

Apakah perjuangan mereka untuk menyesatkan umat terus mendapat sokongan puak HamPAS? Apakah parti ISlam semelaysia sudah menjadi tidak ISLAMik? ataupun terus Menyalahkan UMNO untuk isu sebegini?

cuba kita fikirkan..